søndag 5. januar 2014

Familie oppgave

Hallo!

Frem til vinterferien så skal jeg holde på med et prosjekt. Prosjektet går ut på å skrive noe om familiens bakgrunn. Temaet jeg har valgt er Iran-Irak krigen.


Oppgaven min handler om hvordan det var å være soldat i Iran-Irak krigen. Da skal jeg generelt snakke om Irak-Iran krigen, makrohistorie. Så skal jeg gå nærmere inn på mikrohistorie hvor jeg skal snakke om faren min som soldat under krigen. Altså hvordan han skaffet mat, om han var vitne til noen død, altså det meste om mikrohistorie. Jeg valgte å skrive dette fordi jeg synes at det er noe sjeldent man får høre spesielt om Kurdistan. Og jeg synes at noe slikt bør fortelles til flere mennesker, fordi Kurdere har gått gjennom noe svært forferdelig. Jeg har intervjuet min far som har vært en soldat gjennom hans unge tider før han kom hit til Norge.  Problemstillingen min er hvordan det var å være soldat gjennom Iran-Irak krigen. Jeg skal få svar på problemstillingen min gjennom noen bøker om Iran-Irak krigen og en del svar fra foreldrene mine som har gått gjennom krigen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar